دانشمند
درباره وبلاگ


به دانشمند خوش امدید.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, :: 12:9 ::  نويسنده : Prof.M_AMIN

به نام خدا

 سیاه چاله چیست؟

سیاه چاله جسم بسیار فشرده ای است که مواد در وسط ان بی نهایت فشرده اند.و به همیندلیل جاذبه ی بسیار قدرتمندی دارد که حتی نور را هم جذب یا خمیده می کند.

 

سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, :: 11:58 ::  نويسنده : Prof.M_AMIN

 کهکشان ها سامانه هایی بزرگ و با اندازه و مرزی مشخص هستند که از ستاره ها، بقایای ستاره‌نماها (شبه ستاره ها)، ماده تاریک، گازها و گرد غبارهای میان ستاره ای که با نیروهای گرانشی به گرد هم آمده اند، تشکیل یافته اند. کوچکترین کهکشان ها دارای پهنایی برابر با چند صد سال نوری، شامل نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ میلیارد ستاره هستند. بزرگترین کهکشان ها تا ۳ میلیون سال نوری پهنا دارند و شامل بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ستاره هستند. ماده تاریک در اخترشناسی و کیهانشناسی، ماده ای فرضی

 

سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, :: 11:57 ::  نويسنده : Prof.M_AMIN

 جهان میانی(به انگلیسیMiddle World) اصطلاحی است که ریچارد داوکینز برای اشاره به مقیاس های حدفاصل جهان کوانتومی و اتمی؛ و فضاهای میان ستاره ای و کهکشانی به کار گرفته است.

سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, :: 11:7 ::  نويسنده : Prof.M_AMIN

 فوارهٔ هرون (به انگلیسیheron's fountain) ماشینی هیدرولیکی است که توسط «هرون» -ریاضیدان و فیزیکدان سدهٔ نخست که با نام hero of Alexandra نیز شناخته می‌شد- ابداع شد.

هرون فشار گازها و بخار را مطالعه کرد و نخستین موتور بخار را توصیف کرد و اسباب‌بازی‌هایی اختراع کرد که آب از آن‌ها به بیرون می‌جهید که یکی از آن‌ها به نام فوارهٔ هرون شناخته می‌شود. نمونه‌هایی از این دستگاه در کلاس‌های فیزیک برای اثبات قوانین مربوط به هیدرولیک (مکانیک سیالات) و پنوماتیک (دانش خواص گازها) استفاده می‌شود.

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1